Just another weblog
Tuesday October 24th 2017

Żeby dobrze się odżywiać trzeba jeść błonnik. Cz. II

Okrężnica to niezmiernie zawiły siedlisko, w którym łącznie goszczą wielorakie rodzaje bakterii. Są wśród nich szczepy niepożądane, ale są też gatunki potrzebne dla człowieka. Rozpuszczalna porcja włóknika kategoryzuje się do tzw. prebiotyków. Prebiotyki potęgują namnażać jak też działalność (przydatnych) mikrob jelitowych, a przez wartościową restrukturyzację porządku mikroflory mogą one wywierać działanie na naprawienie statusu zdrowia. Zapewniane przez wymienione pomocne drobnoustroje bakteriocydy, ograniczają wzrost mikrobów chorobotwórczych. Poza misją profilaktyczną przed patogenami, przydatne mikroorganizmy aktywizują schemat immunologiczny ciała scalony z tkanką jelitową. Wiele witamin (kwas pantotenowy,biotyna, niacyna K, witaminy z grupy B) produkowanych jest przez omawiane drobnoustroje. Dużo obserwacji uczonych dowiodło, że połykanie pokarmów obfitujących we błonnik dławi widmo neoplastycznego rozrostu jelita wielkiego. Relacja pomiędzy żywieniem i zagrożeniem iż rozwinie się nowotwór nie jest prosta. Jednakże utrzymuje się, że połykanie relatywnie sporych ilości włóknika jak też pewnych witamin, antyoksydantów, wapnia, oleju z ryb zmniejsza zagrożenie powstania guza nowotworowego w jelicie dużym. Również dieta obfita w czerwone mięso jak też lipidy zwierzęce, rafinowane cukry, oraz palenie papierosów tudzież przesadzanie spirytusu umacniają realność nowotworu w nadmienionym organie.

Więcej o roli błonnika w organizmie napisano tutaj:

dbamosiebie.blog4u.pl

Żeby dobrze się odżywiać trzeba jeść błonnik

Błonnik pokarmowy opisuje się jako produkowane przez rośliny wielocukry oraz ligniny, niepodatne na wpływanie fermentów trawiennych układu pokarmowego ludzkiego ciała. Błonnik prezentuje się też jako jadalne polisacharydowe kawałki organizmów roślinnych (i ich pochodne) nie ulegające trawieniu oraz absorpcji z jelita cienkiego, poddające się jednak cząstkowej bądź kompletnej fermentacji mikrobiologicznej w jelicie wielkim W skład błonnika trafiają: celuloza hemicelulozy, pektyny, ligniny jak również łańcuch pozostałych związków Jest więc błonnik elementem skomplikowanym. Posiłki obfitujące w włóknik, są naturalnie opływające w wiele substancja generowanych przez komórki roślinne, np. sterole roślinne, białka krzemiany, glikozydy, kwas fitynowy, i ponadto witaminy jak też minerały. Czasami do włóknika kwalifikuje się podobnie tzw. oporną skrobię, która wydziela się w czasie przebiegów technologicznych (takie jak. w toku gotowania jarzyn bądź też w czasie wytwórczości płatków śniadaniowych). W pożywieniu są występują dwie przewodnie części włóknika – nierozpuszczalna oraz rozpuszczalna. Procesy fermentacyjne bądź gnilne przygotowywane przez mikroorganizm jelitowe zmieniają błonnik na pojedyncze związki: cukry, aminokwasy, oraz w dalszych krokach również na krótkołańcuchowe kwasy karboksylowe – propionowy, bursztynowy, masłowy, mlekowy, octowy, jak też gazy jelitowe (CO2, wodór, metan, gazowe substancje siarki). Wyliczone lipidy, spełniają pożyteczne role w jelicie (błonce śluzowej) oraz w całkowitym organizmie. Są one przyswajane do środka komórek nabłonka jelitowego a następnie zużywane jako energetyczny substrat (oddają choćby 10 % zapotrzebowania energetycznego układu). Dotarcie włóknika do światła okrężnicy wpływa na zbiór mikrob w niniejszym miejscu. Modyfikacjom może ulegać zarówno zestaw gatunkowy bakterii jak i natura metabolitów produkowanych przez bakterie.

Latest Topics

Żeby dobrze się odżywiać trzeba jeść błonnik. Cz. II

Okrężnica to niezmiernie zawiły siedlisko, w którym łącznie goszczą wielorakie rodzaje bakterii. Są wśród [Read More]

Żeby dobrze się odżywiać trzeba jeść błonnik

Błonnik pokarmowy opisuje się jako produkowane przez rośliny wielocukry oraz ligniny, niepodatne na wpływanie [Read More]

Interesting Sites

    Archives